Rabu, 11 Mac 2009

Birthday yang ke-25

9/3/2009 yang lalu, genapla umur ku 25 thn..wah makin tua seh!lagi 5 tahun going to be 30 years old laks..kejap jerk masa berlalu.Alhamdulillah, pada umur 25 thn aku dah ada sorang anak. Insya-allah, next year aku nak tambah lagi sorang.Harap-harap dapat gegurl la pulak tapi sang suami nak anak laki jugak. Takpe, kita tengok 'gen' sape lagi power...aku ka?atau sang suami ka?TUNGGU...

Tis year birthday buat aku hepi sesangat. One of the reason is because this is the first time aku celebrate dengan sang suami dan sang anak. Rase cam my life dah complete sangat-sangat. Terima Kasih Ya Allah, Kau telah anugerahkan aku seorang suami yang baik dan memahami, anak yang comei dan sempurna, ibubapa yang penyayang dan sihat, adik-beradik yang happening, keluarga mentua yang mesra dan supporting serta rakan-rakan yang mengambil berat atas diri ini. Terima Kasih Ya Allah, aku bersyukur sesangat dengan 'anugerah' atau 'hadiah' yang telah Kau berikan ini. Syukur,alhamdulillah.

Tak disangka-sangka sang suami buat 'suprise party'utk aku. Yelah, cam pelik jugak sebab sang suami nih jenis yang direct to the point dan ukan jenis yang romantik sangat pun. Kekadang jerk aah. Kira dalam 100 munkin 1 jerk la adegan romantik dia.Eceh, mengutuk suami aku laks...WAH!!

Alkisahnya, sang suami telah menganjurkan gathering badminton untuk semua 'keluarga SS' (gelaran keluarga belah suami) di Sport Planet Ampang.Ramai jugak la family2 yang datang. Yelah, kitorg last skali gathering bulan 12 tahun lepas (time aktiviti picnic kat Kemensah).Lagipun masing-masing dah lama tak bersukan. Badan pun dah berat. Jadi,bagus jugak la aktiviti ni diadakan. Secara tak langsung bole gak aku menguruskan lagi badan ni yang sedia bam sana bam sini. Hehehe..Lepas main badminton, sang suami ajak semua 'keluarga SS' gi Kunang-kunang. Aku tak syak lagi. Mana tak nya, yang ada dalam pikiran aku waktu tuh ialah MAKAN TIME. Satu hari suntuk aku tak makan. Pagi pun aku melantak sebiji je karipap, tgh hari dan petang aku skip mkn..manala aku tak kebulur time tuh. Yang malunya, aku la makhluk pertama yang berdiri gi amik makanan. Yang lain semua duduk lagi, pelik aku. Tengah aku suap mee hailam kat mulut, tetibe diorang semua nyanyi lagu Hepi Birthday and bawak 2 biji kek kat meja. Nak tercekik jugak la aku..cam tak disangka-sangka. Malu + Hepi + Sadih skit pun ada...Thanks Papa for the suprise party. Sayang papa sgt2..


Then lepas acara kat Kunang-kunang aku, papa and amin trus gi seremban. Jumpa mamy and abah lak kat sane. Diorg dah windu sgt kat amin. Sampai jer kat umah sane, tengok abg shahrul and awek ada (agak lama juga tak jumpa abg), my little bro Fadly pun ada...yang nih aku syak dah la sure nak celebrate birthday aku.. Thanks abah and mamy for the present. Cantik sgt Silk Italy tuh..baby pink, baby blue, black white and blue marine..wah meriah la raye thn ni..Thanks also for the freezer Abah utk cendawan frozen adik;) Special sponsor tuh..

Tiada ulasan: