Ahad, 19 April 2009

Kelas Tarian di Putrajaya

Agak lama gak aku tak update blog. Maybe sibuk skit dengan urusan cendawan frozen dan tempahan bongkah. Lagi plak, skang nih aku ngah set up business baru kat area umah aku kat Cheras. Apa business nya? TUNGGU...bila dah cantik and complete, baru aku inform korang business apa yang aku buat untuk pendapatan sampingan selain biz cendawan. Alang umur masih muda, baik aku try something yang new. Orang kate Tak Cuba, Tak Tahu setakat mana kemampuan kita. Itu bagi aku la yang tak berapa suka bekerja di bawah orang. Aku lagi prefer buat ikut cara aku, masa aku dan kemampuan aku. Dan yang penting skali, family aku (sang suami and sang anak) sentiasa di depan mata. Bukan mengongkong atau mengawal, tapi aku dan sang suami memang lebih suka begitu. Lantak apa orang nak cakap aku ni QUEEN CONTROL ke @ sang suami ni KING CONTROL ke..yang kitorang tahu, WE LOVE TO BE WITH EACH OTHER. Ke mana-mana musti bersama dan tak kenal erti busan. Alhamdulillah. Hopefully, tak kan berubah.

Oh ya..skang ni aku ada aktiviti baru. Setiap hari Jumaat malam, aku akan attend kelas tarian kat Putrajaya bersama member aku, Cik Mimi. Setakat ni, aku baru hadir 2 sessi. Best gak la kelas dia. Tak membusankan. Seronok gile..aku and mimi bole gelak dari start kelas sampai la akhir akhir kelas yang selama 2 jam dari 830pm - 1030 pm. Tapi pengalaman yang paling aku tak dapat lupakan iaitu time lepas aku attend 1st sesi kelas tarian tuh. Kaki aku bole kejang (sakit gile) sampai 4 hari baru baik. Aku ingatkan aku sorang jerk macam tuh. Rupa nya Cik Mimi pun cam tuh gak. Tapi dia lagi power la. Siap MC 2 hari. Hahaha...Aku plak 3 kali urut kaki baru reda. Bayangkan selama 4 hari tuh aku bole jalan terjengkit jengkit (jalan hujung jari) cam gerak tarian yang kitorg belajar. Sang suami asyik perli jerk la aku. Ha..nak menari lagi. Rasakan..kang tang lain plak yang kurus. Yang syok, Mak Mimi kate kitorg nih jalan cam burung enggang. Hehehe..burung enggang pun burung enggang la makcik..janji kitorang bole kurus. ECEH...semangat ah konon. Tapi lepas 2nd sesi, okiesla..tak kejang cam 1st sesi. Apa tak nya, aku and Mimi siap sapu dlu MINYAK PANAS...Huhu..PENGALAMAN MEMANG MENGAJAR KITA.....

sempat posing aku and mimi

3 ulasan:

dyane berkata...

nk tnye..kt mne ekk..klas tu cane ek..cm berminat plak..tengs...

yUyU berkata...

kelas kat Percint 9, Putrajaya..detail ada kat saya tulis kt blog bebaru nih..so check it out!:)

Tanpa Nama berkata...

kat ne kelas menari kat percint 9 tu?sb sy stiap sab2 n ahad pg slalu kat c 2,,,(arobik)tp kelas menari x tau lak?!!!bg tau le detail...(sms kat no ni-017-6633049-lynda)