Ahad, 21 Jun 2009

Happy Father's Day

Happy Father's Day to abah (bapaku), papa (suamiku), ayah (pak mentuaku) and to all dads in the world. Semalam kami celebrate father's day kat umah Tam (adik mak mentuaku) kat rawang beramai-ramai. Ada juga 7 keluarga yang hadir di antaranya family aku, family abg Zul, family Cik, family Tam (of course la kan, tuan rumah!), family Kak Ya dan ada 2 family lagi yang aku tak berapa kenal belah Pak Tam (kalo tak salah aku la).


Memang bestla celebration semalam especially time game, the food (memang delisious) and also sessi ucapan para ayah. Thanks to Kak Ya, Cik Ti and Tam yang memasak..Aku siap tapau bawak balik tuh!Hehe..Cuma lupa nak suruh Nabilah tapaukan daging masak kurma. Adeii!!How can I forget???Damn!!

Time game paling happening. Hura-hara jadinya. Antara game yang diadakan pijak belon, rebut kerusi dan cari senarai barang. Utk acara pijak belon, memang aku tak join la kan. Aku memang fobia skit dengan bunyi belon meletup. Silap hari bulan, ada gak yang kena maki hamun dengan aku. Aku cuma join 2 acara lain yang tak melibatkan belon OK!

Utk acara rebut kerusi kategory mums, pemenangnya adalah aku (hahaha..itu pun sebab aku and papa main mengelat). Papa akan berhentikan bunyi music time aku btul2 dekat dgn seat. Maula aku tak menang kan..KuikuI..sorry ek ibu-ibu lain..Haha..

Utk acara cari senarai barang, family aku kalah sebab kitorg tak dapat cari belon hitam. Walhal satu jerk lagi barang. Adeii!!Pemenang utk acara nih ialah family Kak Ja sebab abg ngah (anak kak Ja) dah dapat amik belon hitam tuh dlu. Bagus-bagus. Cekap dan amanah sunggguh!!Hehe..Kenapala diorang tak tiup belon hitam tuh banyak-banyak. Tak pun suruh la cari belon merah ke, belon biru ke, hijau ke???kenapa la hitam yang jadi pilihan...isk isk isk

Sempena father's day nih, aku nak buat ucapan sepatah dua (berpatah-patah pun tak pe) utk para ayah yang aku sayangi.

To Abah(bapaku),

  • Thanks a trillion for bringing me to this world. Tanpa abah and mamy, mungkin adik tak ada kat dunia nih.
  • Thanks a trillion for the love that u giving me. Even adik dah berkahwin, tapi kasih sayang abah kepada adik tetap adik rasai. Tak pernah berkurang pun, malah bertambah-tambah lagi. In fact, amin and am pun dah share kasih sayang abah. Thanks abah kerana dapat menerima mereka dalam hidup abah and menyayangi mereka sebagaimana adik sayangkan am and amin.
  • Thanks a trillion for the support that giving me. You always there when I needed. Segala nasihat dan pengorbanan abah, sukar utk adik balas. Hanya Allah yang dapat membalasnya.
  • Thanks abah for everything. Even abah sibuk, tapi adik tahu, abah buat semua utk family kita juga dan Abah tetap juga luangkan masa utk family. Thank abah. You are the best father in the world. I lurve you so much!!
To papa (suamiku),
  • Thanks papa kerana menjadi seorang suami yang bertanggungjawab dan very supportive. You always giving me support and be there when I needed you the most. Cheer me when I sad. When I down, you bring me up again and again and again tanpa jemu.
  • Thanks papa kerana sabar dengan kerenah mama. Mungkin ada tingkah laku yang tak menyenangkan, tapi papa bersabar dan advice mama supaya berubah utk jadi yang lebih baik. Insya-allah, I'll be a good wife and mums to our kids..
  • Thanks papa kerana menjadi seorang ayah yang penuh dgn kasih sayang dan memahami. Adakalanya mama sibuk, papa boleh menjaga amin (mandikan, basuh yek yek (hehe), pakai baju amin, main dengan amin etc). Pada mama, susah utk berjumpa dengan seorang suami dan ayah spt papa. Harap kita dpt tambah lagi cahayamata tahun depan. Kuikuikui..
  • Semoga rumahtangga kita diberkati Allah dan berpanjangan hingga ke akhirnya. Susah dan senang, kita hadapi sesame. SEMANGAT!
  • Mama nak papa tahu, mama sayang sangat kat papa and amin. Papa and amin la dunia dan syurga mama. Moga rumahtangga kita aman and hormoni.
Aku ada snap photo and video time father's day nih. Nanti aku uploadkan sebab aku malas nak on kan laptop aku. Tunggu ek.....:D

Tiada ulasan: