Rabu, 1 September 2010

Not Feeling Well

Amin tak berapa sihat sejak 2 hari lepas. Dia kena fever, flu & cought. Jadi dah 2 days, me & papa didnt have enough sleep. Kejap-kejap jaga sebab amin menangis tengah malam. Nasib Bismi tak meragam sekali. Bila nak bagi makan ubat, Amin 'memberontak' (lari & nangis 1 rumah plus dia dengan sengaja akan muntah). Adei..pening kepala dibuatnya. Mama & papa terpaksa 'tag team' nak bagi Amin makan ubat. Papa kena pegang Amin kuat-kuat while mama plak kena pancit ubat masuk dalam mulut Amin. Memang terasa macam kejam plak sebab paksa Amin makan ubat. Tapi nak buat camana..tu jerk la cara nak kasi Amin cepat sihat.

Alang-alang kitorang pergi melawat Kak Ja kat Hospital Al-Islam Kg. Baru semalam, kitorang buat skali medical check up kat Amin. After check up, doctor suggest nak masukan 'ubat bontot' (ubat demam). Papa agree jer memandangkan Amin memang susah nak bagi makan ubat. Asyik muntah jer. Yang bestnye, after 2 hours demam Amin terus lega. Suhu badan pun dah normal. Pelik kan?Nak kena keluar duit & jumpa doktor gak, baru penyakit cepat reda. Kalo makan ubat farmasi, lambat plak reaction nya. Apa-apa jerk la, janji Amin sihat.

Since 2 days ago gak, line streamyx at home is soo S**K. Bikin marah jerk. Please TELEKOM, buat kerja elok-elok skit. Kang slah haribulan, aku tukar broadband balik kang.

Rindu plak kat FB. Banyak message yang perlu dijawab. Then, tetiba aku tergelak besar bila terbace kat Walls, ada orang cakap 'Awak ni artis kan????' Hahaha..beb, celah mana plak aku jadi artis nih..

Nak kata berlakon, sekali jerk seumur hidup. Itu pun masa darjah 6 kat depan perhimpunan di mana (ceh, di mana plak) aku menjadi tuan puteri Si Tanggang. Mudah jerk berlakon tuh, buat gaya lembut-lembut skit & tetiba jadi batu. :P Hehehe..

Menyanyi? Memang aku suka menyanyi. Pernah dulu waktu kecil-kecil. Andy Yunus (arwah bapak Andrian atau Rian Band) pernah offer jadi penyanyi kanak-kanak bersama anak-anak dia (fifi, abg rian & fitriah) tapi mamy tak bagi sebab tak nak anak dia hanyut dalam dunia artis. Ha..kalo korang nak tau, diorang nih memang rapat dengan aku dulu. Tido, makan, bermain, bercuti semua bersama-sama. Then, since aku pindah dari Bangsar ke Gombak kitorang dah makin jauh & bawak haluan sendiri. Yang aku still contact is with Fitriah. Itupun, time aku nak dekat-dekat kahwin. Kebetulan, Fitriah jadi gf kawan adik aku. So kitorang meet balik selepas berbelas tahun tak jumpa.

Apa pun, cuba lah bayangkan kalo aku jadi penyanyi sekarang? Confirm korang tutup semua radio & tv nye..Hahaha...


Tiada ulasan: