Sabtu, 13 November 2010

Vietnam Soon!!

Baru jer hari tuh, aku and bos aku berborak pasal Philippine and Vietnam. Saja jerk la tanya dia coz bos aku nih consider banyak lah travel atas urusan kerja-kerja dia. Syok kan kalo dapat kerja sambil travelling tempat orang. Bak kata orang 'jauh perjalanan, luas pemandangan'. Ntah bila lah boleh dapat kerja cam tuh? Syarikat agensi pelancongan? May be kan.....:P

For my bos, antara Philippine and Vietnam ada baiknya ko pergi Vietnam in term of SHOPPING la. Barang kat sana sangat murah but one thing yg tak berapa best, korang akan senang kena tipu kat sana especially pasal teksi dan juga pertukaran wang. Kalo boleh, time nak shopping tuh, korang kena bagi duit 'ngam-ngam'. Kalo korang bagi duit besar, alamatnya musti ada yang tak cukup atau dia tak bagi pun duit balik.Isk..isk..isk...nih lagi horror dari Indonesia. But kalo in term of 'night life', Philippine is the best especially the entertainment part cam music and culture. Mengikut citer my bos, there is one place near the beach where you can see and hear variety of music. Contohnya, ada 1 part kecil yang mainkan lagu rap, ada small part lagi yang main balade dan macam-macam la. Bagi peminat music, tempat nih cam heaven utk ko cari ilham music. Cam menarik kan?

Then time balik kerja, aku dengan 'excited' nya story kat Papa pasal Vietnam and Philippine. Ada gak citer tuh aku tokok tambah. Nak jadikan citer bertambah menariklah kan??Hahaha...nakal tak?

Tetibe yesterday....TADAAAAAAAA!!!!!Papa kata dah book tiket ke Vietnam untuk next year vacation!!HOOORAY!!Thanks Papa!!Nanti Mama belanja hotel plak kat sana...

So pada korang yang dah penah pergi Vietnam, which hotel should i book ek?Cadangkan la tempat-tempat menarik yang aku boleh pergi sekali...;)


p/s: Ada my friend yang cadangkan Rex Hotel? Okies tak?

Patiently waiting for you respond. Thanks kengkawan



Tiada ulasan: