Sabtu, 13 Jun 2009

Musim Durian


Bermula kembali musim yang aku tunggu-tunggu....MUSIM DURIAN!!

Kalau nak tau, aku nih memang gile DURIAN. Even ada orang tak berapa dgn buah tempatan ini kerana baunya yang dikatakan busuk (so whut? aku tetap suka) :P

Kekadang aku pelik gak tgk certain orang yang tak suka makan atau hidu bau durian nih..Kalau orang tuh bukan warganegara malaysia, boleh gak diterima akal nih. Nih rakyat malaysia sendiri tak boleh nak berbangga dengan buah tempatan sendiri. Cam mengedik jerk kan...poyo jerk!! (konon ala-ala mat salleh la tuh)

Bukan mati pun makan buah durian nih weh..ko makan isinya, ukannya kulit luarnya..Isi durian nih manis tapi ada certain tuh pahit skit (yang nih orang Cina plg suka sebab boleh buat ubat katanya).

Yang menjadi favourite aku ialah durian kampung. Kalo durian kahwin nih, aku tak berapa suka sangat. Walaupun saiznya besar dari durian kampung tapi isi dia kureng manis (or may be taste aku nih suka yang kecil-kecil comei kot...hahaha). Lain orang, lain la favouritenya. Apa-apa pun, aku hanya suka yang orinally ASLI. Tak suka yang klon-klon nih...tak CLASS!!Huhuhuhu..:P

May be petang nih, aku nak masak bubur Durian plak..Adei, dah terliur-liur dah nih..Lazat!Lazat!! Tak sabar nak makan...ada yang nak join?hehe

Tiada ulasan: