Rabu, 25 November 2009

2 Hamster yang ComeL

Skang nih, amin dah ada kawan baru kat rumah. Aku and husband belikan dia 2 hamster yang tersangatlah comel kat The Mines. Memula tuh nak belikan amin sepasang 'rabbit'. Pastu, bila pikir-pikir balik macam menyusah jerk kalo kitorang pergi bercuti. Yela...sapa nak jaga and bagi makan 'rabbit' nanti kan??So kitorang decide belikan amin antara 'genny pig'(tikus yang version besar) ataupun hamster. Dah sampai jerk kat pet shop tuh, aku suruh budak tuh bagi amin pegang sekor-sekor haiwan nih. Nampak cam amin lagi suke pada hamster. Yang 'genny pig' tuh amin cam takut-takut skit nak pegang.Maybe besar skit kot dari hamster. Dan disebabkan nama 'pig' tuh ada dan bunyi tikus nih pun macam ala-ala 'pig'...aku and husband tak jadila nak belikan amin. Risau gak kan...Hehe..

Hamster yang aku belikan amin nih jenis yang tak gigit. Cam mana aku tahu?Sebelum nak beli tuh, aku suruh amin pegang hamster tuh. Nasibla tak penyet hamster tuh dibuatnye. Agaknya dia geram sangat tengok hamster tuh. Dahla kecik and bulu dia pun lembut. Boleh dikatakan jinak jugak la hamster nih.Kitorang bagi nama 'Kiki' and 'Lala'. Dua-dua jantan sebab pet shop nih tak jual yang betina. Takut hamster nih beranak banyak-banyak. Huh...takut budget lari la tuh!

Apa-apa pun, welcome kepada 2 keluarga baru kami yang akan menceriakan lagi hidup amin and family.Hehehe...


Kiki and Lala

Tiada ulasan: