Sabtu, 8 Januari 2011

Basuh!Jangan tak basuh!!

Aku skang tengah survey washer machine baru bagi meng'upgrade' washer machine LG (6.5kg) yang aku pakai dari zaman aku anak dara dulu. Bayangkanlah dah 9 years aku pakai, washer machine nih tak rosak-rosak.

Then, suddently nak masuk jer tahun 2011 nih...tgh syok-syok basuh baju, tetiba bocor plak bahagian bawah machine. Habis dapor aku berair (skit jerk air tuh sebenarnya). Tapi menganggu gak la. Dari senang jadi susah plak nak kena letak kain basah kat bawah machine tuh setiap kali basuh.

Bila tanya pomen kalo repair machine nih berapa...pun dah makan beratus. Ada baiknya aku beli washer machine baru. Lagi pun ahli keluarga dah bertambah, jadi aku nak upgrade skit ke 10kg or 11 kg. Boleh basuh blanket skali. Tak yah hantar dobi lagi.

So, ini yang aku terpikir nak beli samada Toshiba washer machine or LG washer machine....

LG washer machine



Toshiba washer machine

Ada jugak terpikir nak beli LG washer machine yang pintu kat depan nih. Smart gak kan?Siap skali ngan dryer. Menarik-menarik! Harga plak mahal skit dari yang pintu kat atas. Hurm..akan difikir-fikirkan mana yang terbaik..Budget itu harus!

LG washer machine+dryer

Esok, kena ajak papa pergi kedai elektrik. Takat tengok kat internet nih, tak puas plak rasanya. Tak boleh nak belek-belek. Kalo ada tokei kedai, boleh gak aku tanya function washer machine nih and nego-nego price. Yang latest aku tahu, dia ada child lock and anti-kedut. 'ANTI-KEDUT' tuh yang menarik! Boleh pakai terus lepas basuh....Huhuhu...malas nak gosok kan?


Tiada ulasan: