Selasa, 26 Mei 2009

Pameran Bulan Teknologi Pertanian, Kluang Johor

Tadi aku gi MARDI di Kluang, Johor bersama sang suami atas tiket MARDI N9 bagi meramaikan lagi PAMERAN BULAN TEKNOLOGI PERTANIAN. Pameran ini dirasmikan oleh Dato Noh Omar. Walaupun pameran ini tidak sebesar di N9 tapi ada juga teknologi-teknologi yang dipamerkan menarik minat aku. Cuma agak terkilan sedikit sebab tak semua mesin yang dipamerkan berjalan. Hanya diletakan di suatu sudut jerk (ye ah..nama pun PAMERAN kan..isk demand lebih lak aku nih) dan tak byk yang mempromosikan produk hiliran cendawan. Setahu aku pengusaha cendawan di Johor la yang paling ramai. Mana pegi semua otai2 cendawan?? Satu peluang yang terlepas begitu saja..sayunk..

Aku agak kagum dengan bandar bernama Kluang nih. Pembangunan baik dari segi infrastruktur dan juga pertaniannya sungguh hebat. Tak sangka plak bandar sekecil ini dah bole menandingi Seremban. Aku suka konsep bandar yang agak terancang ni. Kawasan tanah digunakan sebaik-baiknya tanpa kosong (Nilai tanah skang tinggi wooo...)Bagus dan Syabas bagi KLUANG! Hopefully N9 dapat aplikasikan konsep nih dan jadikan ini sebagai contoh yang baik kerana aku tengok di N9 banyak skali kawasan2 terbiar dan tidak diusahakan. Kenapa jadi begitu ya?

it's me

door gift yang aku dpt

Tiada ulasan: